sâmbătă, 14 mai 2011

O alta dezbatere imposibil de evitat - Cum readuci prietenul pierdut ?

Iata un subiect care are toate drepturile de a fi dezbatut in comunitatea zang, un site de prieteni, un subiect despre prietenie.

"Cineva" are multi prieteni. Unii mai mult virtuali, altii mai mult reali, dar toti acestia, constienti de valoarea lui "Cineva".Asa de constienti ca au ajuns sa se certe pentru el si sa nu mai tina cont de nevoile lui, disputandu-si-l ca pe un trofeu.
"Cineva" e un om bun si sensibil la durerile oricui. Un om romantic prin excelenta, foarte influentabil si orgolios, dar cu nevoi speciale, avand nevoie foarte mare de prieteni, de care n-ar duce lipsa daca nu i-ar ignora. Sa vi-i prezint pe prietenii lui:

"A" - cea mai buna prietena din ultima perioada a vietii lui. "A" ii stie toate problemele si toate bucuriile lui "Cineva". Firi pasionale amandoi, s-au certat si s-au impacat de nenumarate ori,dar niciodata ca acum, momentul critic de care vreau sa va vorbesc.
"B" - prietena devotata a lui, ar face orice ca "Cineva" sa aiba o viata cat mai blanda si cat mai lunga.
"C" - prieten deasemenea devotat al lui "Cineva", foarte apropiat ca mentalitate si cu interese comune.
"D" - ultima prietena a disputatului "Cineva", incearca demult sa si-l atraga numai de partea ei.
"E" - prietena care-l ajuta sa traiasca mai usor si mai frumos.
Si multi alti prieteni mai putin implicati in viata lui "Cineva".
Momentul critic despre care as vrea sa-mi spuneti parerea voastra poate fi descris astfel:
"Cineva" are o rascruce in viata sa, un traumatism puternic, care il amuteste, nu poate apela la nici unul dintre prietenii lui pentru ca nimeni nu-l poate ajuta, asa credea el in momentele acelea disperate.
Cum reactioneaza cei mai buni preteni ai lui? "A" il suna si-i trimite mesajele obisnuite dar el nu raspunde, "B" il suna si-i trimite mesaje dar el nu-i raspunde pentru ca e suparat pe ea, "C" il asteapta sa dea un semn de viata, iar "D" il suna si are norocul sa-i raspunda. Isi povestesc atunci cei doi pasurile: Ea ii spune ca prietena "A" e suparata pe el ca nu mai vorbesc asa cum vorbeau inainte, ca el s-a indepartat, ca prietenia lor s-a racit...cu amanuntele de rigoare, pe care "A" i le povestise lui "D" intr-un acces de descarcare (erau si ele prietene), "Cineva" ii spune lui "D" ca sufere o mare durere si ar fi bine sa fie lasat in pace, sa nu-l mai sune nimeni.
"D" ii povesteste ceea ce a vorbit cu el prietenei "A", anume ca "Cineva" nu doreste sa mai fie sunat, deranjat adica in durerea lui.
"E" l-a sunat. El i-a spus ca are o mare suferinta si a rugat-o sa-l lase un timp pana ii mai trece durerea.
Ascultatoare,cu sfintenie, "A" nu-l deranjeaza. Afla si "C" de suferinta lui "Cineva" si, la fel, nu-l suna sa nu-l deranjeze. "B" insa ii trimitea lui "Cineva" mesaje consolatoare si-i indemna pe "A" si pe "C" sa-l sune , sa nu-l lase singur cu durerea lui, insa ei n-au ascultat-o , stiind ca "B" e in dizgratia lui "Cineva".
Insa dupa doua zile "Cineva" ii multumeste in public prietenei "D" pentru ca fost singura care i-a fost alaturi in greaua-i pierdere,("pentru ca atunci ai fost acolo"), recunoscand ca "dragostea celor din jur , parca, n-o simti decat atunci cand te doare".
Prietena "A" are un soc, ea nu facuse decat sa respecte dorinta lui, transmisa prin "D", si intra intr-o depresie,plangand mereu si izolandu-se de prieteni, mai ales ca, dupa intamplarea asta, "Cineva" s-a indepartat definitiv de ea,desi ii promisese ca vor fi impreuna pana la sfarsit.
Si de prietenul "C" s-a indepartat "Cineva", si de prietena "E", iar pe fosta lui prietena "B", care a incercat sa-i apropie toti ceilalti prieteni, a ajuns sa o urasca, dupa cum spunea actuala lui prietena unica, "D".

Intrebarea mea e : ce anume credeti ca l-a indepartat pe "Cineva" de prietenii lui de care are realmente nevoie, si ce credeti ca l-ar readuce inapoi? caci toata lumea sufera, si cei patru prieteni renegati, si "Cineva" insusi, asta e sigur , iar prietenia aceasta nu e un joc, ci e o problema vitala pentru "Cineva" si dureroasa pentru prietenii lui adevarati.

Astept raspunsurile voastre, ale celor care credeti cu adevarat in prietenie si in necesitatea ei.






Vizualizari: 31
Punctaj: 33
rating-uri pozitive: 8 | rating-uri negative: 1

pic
Asa este,inima imi plange si va plange multa vreme.Dar asta nu ma impiedica sa incerc sa fiu fericita si pentru mine.Sunt putin egoista si daca am renuntat odata la iubire,nu o s-o mai fac si a doua oara.Nu te subestima,ai facut multe,si contrar a ceea ce cred unii prieteni,mi-ai fost de cel mai mare folos.Si atunci cum se numeste acest gest?Cand sari in ajutorul cuiva care se scufunda,si-i intinzi mana salvatoare,aia nu e mana de prieten? Nu , dupa unii asta se cheama nebunie.Daca a fi bun si ajutator inseamna nebunie,atunci prietenia este in mare pericol,pentru ca prefer nebunia, pe care unii au bagat-o deja la zabrele!!!Si pentru ca unui nebun i se permite sa zica ce vrea si eu prin asociere,am devenit si eu nebuna,pot sa va spun in gura mare,VA IUBESC,PRIETENI !!!!
Ce bine e sa fii nebun,oamenii nu te mai intreaba "cat e ceasul" pentru timpul tau e mereu si mereu inainte!!!

#5, 18.06.2010 - 00:50, Utilizator cu poza Marylaadam


Dap, nebunii au fost dupa zabrele dar au scapat umbla si ei dupa iubire adevarata ...Dar nu risca ei oare sa ramana neprotejati? Zabrelele aveau si rol de aparare pentru nebuni uneori
Offf, complicata e existenta asta !!!

18.06.2010 - 11:39, Detinatorul pozei fortuna


pic
Iarta cuvintele de hula,daca esti nebuna, esti o nebuna care a dovedit ca poate fi mai atasata decat toti ceilalti care au facut juraminte de prietenie vesnica.Oricum sti si tu,imi e bine la sanul cald al prietenei dovedite,nu vorbite.Cand nu mai pot,cand imi e rau,cand am o bucurie sau nedumerire,un singur om imi raspunde cu calm la toate astea,si aceea esti tu "nebuna" si daca eu am prieteni nebuni,inseamna ca si eu sunt nebuna.Dar mai bine nebuna,ca nu ma atinge nimic din afara.Iar acum pentru ca am permisiunea sa iubesc si sa fiu iubita,poate in toamna va fac o frumoasa surpriza,dragii mei prieteni!!!Mi-am incununat capul cu florile iubirii,nu ale prieteniei!!!
Cine a spus ca nu poti zambii,cand iti plange inima?Se poate foarte bine!!!!

#4, 17.06.2010 - 19:41, Utilizator cu poza Marylaadam


Iti plange inima, iubita, stiu. Si o sa-ti mai planga multa vreme...O iubire nu ia locul unei prietenii, din contra trebuie sa se sustina una pe alta. Imi pare rau ca ai ramas fara prietenul cel mai bun tocmai cand aveai mai mare nevoie de el . Am incercat sa-l suplinesc si mai incerc inca , desi stiu ca nu voi avea efectul lui asupra ta niciodata.
Tu, si cand esti bolnava, ai nevoie de un singur medicament, care nu se gaseste in farmacii, nu-i spun numele ca cica e "scandalos". O sa-ti creasca imunitatea insa, n-ai incotro, cand nu se mai gaseste unicul medicament eficace ce sa faci? Doar n-o sa mori?
Te imunizezi si iti continui efortul de a incerca sa fii fericita. Asta trebuie sa faci, asta e OBLIGATIA oricui.
Plangi si zambeste in acelasi timp, poate vor pleca norii vreodata si de la tine !

17.06.2010 - 20:30, Detinatorul pozei fortuna


pic
''Cineva ul ''ala.. l ai ingropat de atatea ori,,in nebunia ta ..halal concept de prietenie aveti unii.,,de asta s a ajuns unde s a ajuns,,datorita comportamentului acelor prieteni, cum va dati voi..cei mai :buni" si cei mai "devotati"...mintiti cu nerusinare, pe altii..in fata! asta a zis si Cineva ul despre acesti prieteni..ai minus de la mine..fara numar! nici nu ar trebui sa fac efortul de a scrie in blogul asta de 2 lei al tau,,cu povestea astea inchipuita de tine si de altii.. sa ti fie rusine! atat iti zic..retine ideea, daca tot o cauti si inciti alte persoane, la scandal si porcarii s ar putea sa le si gasiti! Minciuna asta are picioare scurte, iar voi denaturati tot! E cineva acolo sus, si fiecare pasare pe limba ei piere! Si apoi, dupa fapta ai si rasplata..cam asa stau lucrurile.
"trofeu" asa vorbiti voi de prieteni?? Rusineeeeeeeeeeeeeeeee!!
Omul ala e de o mie de ori deasupra multora..Si vorbeste cu cine vrea, si tine legatura cu cine vrea si l simte aproape,,nu cu prieteni inchipuiti..a ti facut biserica, nu mai sti cum sa atragi pers de partea ta si a prietenilor tai!
Atitudine , comportament, de copii alienati si labili psihic,,asta denota faptele tale..si ale altora..Degeaba dati cu capul de pragul de sus,sus, tot nu va
invatati lectia!
o sa mai dati de o mie de ori..si tot degeaba! oamenii care cunosc personajele alea , bine, si de aproape, pe care le descrii tu..stiu foarte bine cum stau lucrurile! NU scenariul asta creat de tine..si daca vrei scandal si te tine, da si nume! sa mergem pana la capat..lasati lasitatea si ipocrizia..

#3, 17.06.2010 - 16:16, Utilizator cu poza anushka28


"Cineva"-ul acela s-a ratacit, durerea i-a luat mintile... Nu l-am "ingropat" decat odata, alegoric, invers de cum a fost "insurat" ciobanul din Miorita. El ar trebui sa fi inteles asta, caci e poet, nu doar creator de rime. Inainte, stim doar noi, cei care ne-am gandit la el, cum am rasucit din sufletele noastre fire cu care l-am scos afara din adancimea mortii. Cu cat am fost mai multi cu atat mai usor i-a fost in lupta-i ingrozitoare.
Acum ii e suficient un suflet, pe celelalte , care l-au vegheat de atatea ori, le face "mincinoase"... nu-i nimic, eu sper sa NU existe "cineva acolo sus" care sa-l judece caci i-ar fi aspra judecata.
"Trofeu" a fost cuvantul lui, prietenii care doreau sa-i fie alaturi nu l-a imaginat asa ci cauta fiecare un locsor sub aripa lui calda alta data, inghetata acum. Iar daca asta vrea, sa nu mai fie "deranjat", nu-l va mai deraja nimeni. Am crezut noi ca n-am inteles corect, dar chiar asta-si doreste, si va avea. Si nu va fi vina nimanui decat a lui.
E greu sa fii prietenul cuiva care spune "te urasc" in loc de "te iubesc", dar nu intotdeauna.... E asa de greu... ca povara lui Atlas... si nu suntem toti giganti, mai si cadem sub greutatea asta.
Dar ne vom ridica si vom trai demni, pastrand doar amintirile frumoase chiar daca sunt dureroase, dintr-o prietenie sincera macar de partea noastra.
Iar daca tu ai vreo nemultumire sau nelamurire gasesti id-ul meu de mess la profil caci lasitatea si ipocrizia nu ne caracterizeaza, vei vedea .

Nu vreau scandal, vreau explicatii care mi se cuvin , si primesc in schimb ironii, insinuari si reprosuri nejustificate. Cine are dreptate sa si-o sustina cuviincios si cu franchete !!!

18.06.2010 - 11:42, Detinatorul pozei fortuna


pic
Eu zic ca am fi putut vorbi acum de soare, de mare, de flori mirositoare.Dar asa cum spune lailalavan,un prieten adevarat nu-ti cere sa renunti la prietenea altui prieten.Din pacate cuvantul "prietenie" s-a demonetizat,trofeul de care vorbesti a fost doar in inchipuirea unora,care probabil trebuiau sa dea bine cu trofeul pus in vitrina.In rest prietenia inseamna cu totul altceva,din pacate nu am sa ma apuc sa explic ce inseamna pentru mine prietenie ca sa nu mi se mai spuna niciodata, "nu vrea sa fie deranjat de nimeni ".Oare prietenii se numesc "nimeni ",ia ganditi-va dragi utilizatori de socializare ai acestui site?


#2, 16.06.2010 - 19:35, Utilizator cu poza Marylaadam


Ei, lasa, asa stia el sa se alinte, crezandu-se un trofeu. Nu-i nimic rau in asta, doar un trofeu e ceva superior, catre care incerci sa tinzi in unma unui efort sustinut, progresand. Noi insa n-am vrut sa ni-l disputam , noi am vrut sa ne apropiem de el, iar asta e destul de greu de suportat cand esti un om modest.
Cine l-a vrut doar pentru el...pacatul lui.
"Cineva" e o valoare a tuturor, nu doar a unuia, poate doar intr-un singur sens, sau doua....
Vina noastra e ca n-am inteles ce insemna "nu vrea sa fie deranjat", mai ales ca-l cunosteam bine.
Dar asa e cand ai de a face cu un prieten care spune uneori "te urasc" in loc de "te iubesc", nu-l intelegi intotdeauna.
Ne vom consola insa cu pierderea lui?

17.06.2010 - 17:43, Detinatorul pozei fortuna


E usor sa vezi pe dinafara problemele si sa te dai cu parerea,dar nici atunci nu stii concret ce s-a intamplat decat daca faci parte din aceasta problema.
Din ceea ce ai relatat mai sus,reiese ca "D" a anuntat toti prietenii ca "Cineva" nu doreste sa fie deranjat.Si toti au respectat dorinta.
Acum "Cineva" a inteles ca doar "D" i-a fost alaturi.
Parerea mea este atunci cand un prieten bun are o problema,insisti sa-i fi alaturi.Nu asculti nici de "A",nici de "B","C","D" sau "E".Insisti pana cand "Cineva" iti spune ca nu vrea sa-l deranjezi si ca nu-l poti ajuta cu nimic.
Ramane totusi intrebarea: De ce "Cineva",a raspuns la telefon,doar cand "D" a sunat? Am inteles ca acelasi lucru a facut si "A","B","C" si "E",iar lor nu li s-a raspuns la telefon.
Nu vreau sa pun paie pe foc!Nu cunosc problema si nu vreau sa ma bag.Mi-am spus doar parerea,la ceea ce am citit mai sus.Pana la urma sper sa va impacati cu totii.

#1, 16.06.2010 - 17:35, Utilizator cu poza Ghotika


Ai inteles perfect problema !!! Nimeni nu cunoaste insa perfect toate datele ei , este un mister care ii doare pe toti cei implicati in el.
Cu totii avem nevoie de parerile celor din afara, obiective, pentru ca de la un timp se pare ca s-a tras o cortina peste un impas care nu se poate uita sau ignora si, din cauza orgoliilor, se refuleaza in suflet.
Timpul vindeca , dar nu orice rana. Ranile nevindecate imbolnavesc sufletul .
Iti multumesc din suflet pentru ca ti-ai spus parerea !

16.06.2010 - 17:53, Detinatorul pozei fortuna

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu